Nyújtás tréning



A futás szerelmeseinek

Magam is nagyon szeretek futni, így szó szerint testközelből szembesültem azokkal a hiányosságokkal, amelyekkel a futni szeretők sajnos jelentős hányada rendelkezik. A bemelegítés, és a futás végi nyújtás sokszor teljes hiányával, vagy meglétük esetén nagy eséllyel a rossz kivitelezésükkel találkozom.
Holott mindenki azért fut, azon igyekszik, hogy az egészségét megőrizze, a kondícióját javítsa, és egyre jobban érezze magát a bőrében! Éppen az a célom, hogy mindez megvalósuljon hosszú távon, hiszen a kellő és szakszerű bemelegítés, és a végi nyújtás hiányában, vagy rossz kivitelezéssel nem tud megvalósulni a hosszú távon gondolt futás, sem a szó szerinti, sem az időbeni értelmében.
Ugyanis a futó előbb-utóbb beköt, amellyel esélyt ad a sérülések kialakulásának, de sajnos deformálódások kialakulásának is, és ha ez bekövetkezik, akkor el kell mennie az orvoshoz, aki a legjobb szándékkal is azt fogja mondani, hogy legyen kedves, és ússzon az illető. Ezt az ördögi kört lehet, és érdemes elkerülni azzal, hogy a futni szerető ember, nemtől és kortól függetlenül egész egyszerűen belátja, hogy sajnos nem ismeri a technikáját-tartalmát a bemelegítésnek, sem a futás végi nyújtásnak, de mert hosszú ideig szeretne a futásnak hódolni, hajlandó ezeket a saját testi egészsége érdekében elsajátítani.
Ezeknek a futóknak gondoltam ki ezt a speciális bemelegítést, és a futás végi nyújtást magába foglaló tréninget, melynek vonatkozó gyakorlatait természetesen alkalmazniuk is kell élesben majd.
Alapvetően a Vitart Stúdióban zajlanak ezek a tréningek, de igény szerint szívesen ellátogatok különböző Klubokba, edzésekre is, és készítek edzéstervet is.
Az eredmények érdemben általában hamar, körülbelül két hónap elteltével jelentkeznek. Szeretik a futók ezt a tréninget, hiszen lazábban, hatékonyabban tudnak futni rugalmas testtel, és jobban is érzik magukat a futás közben is, de a hétköznapokon is!
Ajánlom ezt a tréninget mindazoknak a futóknak, akik precízen odafigyelnek a testükre, hogy hosszú ideig futhassanak, lazán, hatékonyabban, és jobban!



Élsportolóknak

Még a Testnevelési Egyetemen töltött évek alatt kezdtem behatóan foglalkozni az élsportolók nyújtásával, a nyújtásuknak az eredményeikre gyakorolt hatásával, az edzéstervükbe felvehető lehető legtöbb nyújtás ajánlásával. Sikeres fogadtatása volt, tovább dolgoztam örömmel és lelkesen ezen a témán.
Mindennek eredményeképpen dolgoztam aztán ifi válogatott focistákkal, hiszen a labdakezeléshez elengedhetetlen a rugalmas izomzat. Természetesen a kapusokkal is tréningeztem, akiknek eltérő nyújtás szükséges, hiszen ők állandó készenlétben, de meglehetősen statikusan vannak a téthelyzetekben, és ebből kell robbanniuk, amelyet rugalmasan kivitelezve sokkal nagyobb eséllyel fognak be nagyobb teret. Ezt követően kajak-kenu ifjú válogatottakat, és felnőtt olimpikonokat is tréningeztem a nyújtással, szívet melengető eredményességgel, hiszen az ő sportágukban jellegzetes többek között például a cél előtt a "benyúlás", vagy a hajó "berúgása". Ezek nem túl nagy mozdulatok, ám ha a sportoló a versenyszám közben beköt, akkor a legnagyobb akarattal sem fog tudni ezekből az apró, de sokat jelentő mozdulatokból egyet sem kivitelezni. Mindemellett a szakedzéseik hatékonyságához is hozzájárul a kellően rugalmas izomzat. Sok edző nagy örömmel kért meg, és sok élsportoló egyénileg is megkeres, hogy dolgozzak ki a számára megfelelő nyújtást. Természetesen ez más, és más mozdulatsor például felkészülési időszakban, más edzőtáborban, és más a sima edzések közben. Mindezeket figyelembe véve dolgozom ki.
A Ritmikus Gimnasztikában is tréningezem növendékekkel, hiszen ez jellegzetesen laza izomzatot és ízületeket követel, viszont itt az ízületek, izmok, ergo a vázrendszer egészségét igyekszem óvni, és/vagy visszaállítani a nyújtásokkal, amire ebben a sportágban fokozottan nagy szükség van.
Természetesen minden sportágban az edzők hozzáállásától függ, hogy mennyit dolgozhatom a versenyzőkkel, és jók és jól esőek a tapasztalataim, illetve az egyéni megkeresések szép száma is mutatja, hogy a nyújtás abszolút szerves része az élsportolók edzéstervének.
Ezek a nyújtások egyénileg vannak Vitart Stúdióban, és a csapatokhoz én alkalmazkodom mind helyszín tekintetében, mind időpontban, és ha ez nem tud megvalósulni, az edzéstervet akkor is összeállítom, és a trénert pedig igyekszem biztosítani. Mindenképpen a megoldást keresem, és eddig mindig sikerült is megtalálni azt, és az eredményt is elérni! A versenyek szempontjából is számot tevő eredmények jelentkezése 2-4 hónap.
Ajánlom ezeket a nyújtó tréningeket a minél jobb eredményekért, és a hosszú távon egészséges testért!



Prevencióként mindenkinek

A prevenció szó megelőzést jelent, a pre előtagból, mely az elé, előtt jelentéssel bír, és a venire szóból, melynek jelentése: jönni.
Megelőzi a betegségeket oly módon, és ez esetben abból a szempontból, hogy a minél rugalmasabb izomzat megteremtésével igyekszik távol tartani a fizikai problémákat(deformálódásokat, merevséget). Nyújtja az izmokat, karbantartja az ízületeket, és így teszi a vázrendszert is rugalmassá.
A rugalmas test - egészében véve így a legjobb kifejezni- rögtön a hétköznapokban is nehézségek nélkül él, vitathatatlanul esztétikusabb, és időtállóbban ragyog ebben a mivoltában, a szabadidősportokban pedig hatékonyabb munkára képes, a hatékonyabb munka jobb kondíciót eredményez, és jobb eredményeket mind mozdulatokban, mind időben - az aktuális sport egészében mérve.
A nyújtás tréningjeim nemtől, és kortól függően, az egész testet átnyújtják precíz sorrendben.
Alkattól függően a biztos eredményekért nagyjából fél év folyamatos munkát szükségesnek gondolok.

Kapcsolat

+36 70/318-3077


linda@laskaitreningek.hu

Vitart Stúdió: 1212 Budapest Komáromi u. 55.